DanWests grundlægger overdrager driften til nye kræfter

Karsten DanWest(3)

Karsten Fyhn fortsætter fremover i bestyrelsen

Grundlægger af DanWest Feriehusudlejning A/S, Karsten Fyhn har sikret en god overlevering til nye kræfter og trækker sig nu fra den daglige drift i virksomheden. Karsten Fyhn vil fremover være en del af bestyrelsen i DanWest, og hans mangeårige virke med DanWest fejres med reception fredag 29. september på Hotel Fjordgården i Ringkøbing

Karsten Fyhn (59) grundlagde i 1995 DanWest Feriehusudlejning, der står for udlejningen af ca. 500 privatejede feriehuse langs den jyske vestkyst. Karsten Fyhn overdrog i juni 2022 aktierne i Danwest til Sol og Strand Feriehusudlejning. Der er siden da foregået en løbende overlevering af opgaverne i driften af DanWest til bureauchef Heidi Dahlgaard Larsen og hendes erfarne hold, der driver DanWest som selvstændigt selskab og brand. Karsten Fyhn stopper derfor nu efter eget ønske i driften og vil fremover følge udviklingen af DanWest som medlem af bestyrelsen.

Karsten Fyhn forklarer om overdragelsen til nye kræfter:

• Jeg er glad for, at det blev Sol og Strand, som jeg har lavet en aftale om generationsskifte med. De har vist, at de lever op til deres ord om at være med til at styrke DanWest også i årene fremover, som en stærk lokal aktør med egen lokal ledelse med masser af fælles ambitioner for årene, der kommer. Jeg er utroligt glad for, at vi siden juni 2022 har fået gennemført en god overdragelse til den nye daglige ledelse i DanWest, og at de nu kan stå på egne ben. Virksomhedens store aktiv er vore mange tyske stamkunder, som fortsat kan finde frem til ”deres” sommerhus hos DanWest med den samme gode personlige service og booke deres ferie fremover.
  • Jeg glæder mig i den forbindelse både på egne, den nye ledelses og Sol og Strands vegne, at DanWest er i virkelig god form med rekordudlejning i 2022 og en rigtig god udlejning allerede her i 2023 samt godt med forbookinger til 2024 – det er jeg glad over er lykkes så godt!

Om fremtiden fortæller Karsten Fyhn:

• Min plan var at fortsætte som ejerrådgiver og arbejde mindre end de seneste mange år – men da jeg kan mærke, at jeg efter de mange år med fuld fart på drift har et stort behov for at trække vejret, slippe alt i driften helt og nyde familielivet mere, så er jeg kommet frem til, at det rigtige for mig og min familie er, at jeg stopper i driften i DanWest med udgangen af september måned.
  • DanWest vil altid betyde meget for mig – at det er i gode hænder, og jeg vil glæde mig til at følge udviklingen af DanWest som en del af bestyrelsen. På den måde kan jeg følge med og fortsat give mine råd og input med til fremtidens videreudvikling.

Bestyrelsesformand i DanWest Feriehusudlejning og adm. direktør i Sol og Strand Feriehusudlejning, Per Dam udtaler:

• Vi er hos Sol og Strand utroligt glade for, at vi fik muligheden for at komme med i DanWest, da Karsten i foråret 2022 besluttede sig for at lave generationsskifte. Vi har kæmpe respekt for både Karsten og det, som han med gode medarbejdere igennem årene har bygget op i DanWest. Karsten og vi har siden da haft et virkelig godt samarbejde, og Karsten har ydet en stor indsats med at hjælpe den nye ledelse med at komme godt ind i alle aspekter af DanWest.
  • DanWest står på egne ben med egen ledelse. Vi er glade for, at Karsten fortsætter i bestyrelsen i selskabet, og vi har mange fælles ambitioner om at videreudvikle DanWest. Bureauchef Heidi Dahlgaard Larsen og det dygtige og erfarne hold i DanWest tager nu stafetten i driften videre - og med rekordudlejning i 2022 og nu også et flot 2023 er det et DanWest i virkelig topform!

Per Dam fortæller yderligere:

• Vi vil gerne fejre Karsten og hans mange år i DanWest ved at indbyde husejere, venner af huset, personale og kontakter i branchen til en reception fredag den 29. september kl. 14- 17 på Hotel Fjordgården. Her kan vi alle kan få lejlighed til at takke og fejre Karsten.

KONTAKT:

Grundlægger Karsten Fyhn, DanWest – 2032 4695