Information om coronavirus

Kære Gæster

På grund af coronavirus, har flere lande lukket deres grænser. Danmarks grænser er ligeledes lukket frem til 13/4-2020. Det påvirker naturligvis udenlandske gæster, der skal holde ferie i Danmark. Danskere er dog pt ikke omfattet af rejseforbud i Danmark, dvs. at du gerne må rejse i Danmark og derved gerne må holde ferie i sommerhus.

Det betyder at I kan afholde jeres ferie ved Vesterhavet og nyde de store vidder og familiehygge i et sommerhus.

Vi gør selvfølgelig alt for at overholde regeringens anbefaling om ikke at samles mere end 10 personer ad gangen – både indenfor og udenfor. Vi henstiller også til at I som gæster følger denne anbefaling.

På grund af problemer for vores udenlandske gæster ifm. lukning af grænsen, så har vi pt ekstra ventetid på både telefon og e-mail. Vi håber på jeres forståelse herfor.

Vi glæder os til at se jer i det Vestjyske!

Ofte stillede spørgsmål

Har I åbent på jeres kontorer ?

Vi holder åbent som normalt i både Årgab. Kontoret i Søndervig holder pt lukket for at minimere antallet af medarbejdere på vores kontorer.

Hvilke forholdsregler tager I på jeres kontorer ?

  1. Vi sørger for grundig rengøring efter sundhedsstyrelsens anbefalinger på vores kontorer.
  2. Vores medarbejdere sørger for ekstra god håndhygiejne.
  3. Vi sørger for løbende desinfektion af flader med størst berøring.
  4. Ingen medarbejdere, som viser tegn på sygdom, møder på arbejde.
  5. Ingen fælles madordning
  6. Medarbejdere arbejder hjemmefra, hvis det er muligt.

Kan jeg afhente/aflevere nøgle uden at komme i kontakt med jeres personale?

Ja. Du kan, efter aftale, hente nøglen udenfor vores kontor – og nøgle kan afleveres i brevsprække ved afrejse.

Hvad gør I af ekstra tiltag ifm. rengøring og kontrol i sommerhusene ?

Vi sørger for ekstra grundig rengøring efter sundhedsstyrelsens vejledninger. Vi udfører derudover konsekvent desinfektion af alle dørhåndtag samt andre flader med hyppig berøring.

Kan jeg afbestille mit lejede sommerhus og få pengene retur?

Situationen i forhold til coronovirus ændrer p.t ingenting i forhold til vores normale betingelser ift. aflysning og afbestilling (se lejebetingelser)

Hvad sker der, hvis vi ikke kan komme til vores sommerhus pga yderligere foranstaltninger indført af regeringen ?

I tilfælde af at situationen forsat udvikler sig, og de danske myndigheder er nødsaget til at iværksætte yderligere foranstaltninger for at begrænse spredningen af coronavirussen, fx, i tilfælde af rejseforbud eller udgangsforbud, får alle vores kunder mulighed for at udsætte det bookende sommerhusophold, indtil situationen igen er normaliseret. Det betyder fri og gratis om booking til sæson 2020 eller 2021 (til det samme eller et andet hus)

Er det nye hus dyrere end det oprindelige, betaler du selv differencen, mens vi ikke tilbyder refundering af difference ved valg af billigere hus. Du får ikke de penge, du allerede har indbetalt tilbage, men dem kan du altså bruge til en ny booking. Dette gælder kun for bookinger, der ikke kan gennemføres grundet fx rejseforbud eller udgangsforbud i forbindelse med coronavirus / covid-19.

Hvad gør vi, hvis vi får mistanke om smitte under vores ophold ?

I skal telefonisk søge lægehjælp hurtigst muligt, og de vil guide jer. Desuden skal informere os, så vi er klar over situationen.